Koupelna podle chlapa

koupelna-podle-chlapa

Ahoj, jsem Franta a jsem zpátky. Dnešní téma je koupelna aneb jak si vybavit koupelnu tak, abyste si užívali všechny chvíle v ní strávené. Jako každý chlap mám samozřejmě vysoké nároky. Mám rád kvalitu, jednoduchý design a především pohodlí po náročném dni v práci. Moje koupelna je jako soukromé wellness centrum, kde se nechávám hýčkat a opečovávat. Zajímá vás, jak to dělám?

Každý máme své rituály. Především jsou to ty koupelnové, jako ranní hygiena - holení, čištění zubů nebo styling vlasů a večerní sprcha, nebo v lepším případě horká vana s dobrým pivem a pořádnou hudbou.

Abych byl vždy spokojený a cítil se v koupelně dobře, mám vybavenou koupelnu luxusní sprchovou předložkou, díky které mi není nikdy zima na nohy a navíc pode mnou neklouže podlaha. Takové taneční sólo u čištění zubů by pak vypadalo totiž úplně jinak a pravděpodobně by skončilo úrazem. Takže si pište, že základem proti úrazům v koupelně je takový mutant mezi koberečkem a ručníkem na zem. Čím lepší materiál, tím lepší přilnavost k podlaze a savé schopnosti.

Jestli stavíte, nebo máte v plánu předělávat koupelnu, určitě se vám bude hodit podlahové topení. Vyhřátá podlaha v koupelně je super prevence proti nachlazení. Ale taky pak lépe schne předložka před vanou, když je nasáklá vodou.

Můj malý luxus

Nejsem žádný narcis, ale jako každý normální chlap potřebuji velké zrcadlo na prohlížení se, holení a taky šlechtění při odchodu do společnosti. Takové zrcadlo se moc rádo opotí, speciálně po horké vaně. Mám tedy vždycky po ruce švédskou utěrku ze speciálního mikrovlákna, která zrcadlo utře a zároveň nenechává fleky nebo šmouhy. Je to takový malý modrý zázrak, který znají spíš ženy.

Pro lepší větrání uzavřené koupelny od přebytečné vlhkosti je dobré pořídit i větrák a preventivně po sprše zapínat. Otevřené dveře od koupelny opravdu nestačí a pak je všechno vlhké až se vám z toho sloupnou kachličky a všude bude plíseň. To jenom taková rada do začátku…

Nejsem žádný milionář, který má pět koupelen podle toho, jakou má zrovna náladu, ale jsem průměrný pracující tvor, který bydlí v bytě s malou koupelnou. Abych si mohl užívat jak válení ve vaně, tak výhody sprchového koutu, udělal jsem si kombinaci obojího. Jednoduchým namontováním držadla na sprchovou hlavici ke zdi. No, a protože fyzika je neúprosná a každý ví, že z vysoké výšky padající voda se rozstřikuje opravdu daleko, musel jsem si koupelnu vybavit i sprchovým závěsem na tyči.

Závěs je voděodolný a kdykoliv snadno vyměnitelný. Navíc ho seženete prakticky kdekoliv a to v nepřeberném množství barev a motivů. Kdo si libuje v leštění skla a má víc peněz, může si samozřejmě nechat od profíků udělat skleněnou zástěnu. Tá se připevňuje na vanu a ke zdi. Já za sebe říkám, že sprchové závěsy do koupelny jsou top pro mně, protože na gumovou kachničku z obrázku jsem si zvykl až příliš.

Jaké máte vybavení koupelny vy?

K takovému pohodlí podle mě patří určitě i pořádná velká kvalitní froté osuška. Nikdy jsem úplně nechápal, jak se někdo může utírat do malého bavlněného ručníku, který je mokrý dřív, než se ho dotknete, tak, že by se dal ždímat. Jako dítě jsem se do takové látkové pleny musel utírat a od té doby na to mám alergii.

Jako pořádný chlap jsem tedy investoval a koupil kvalitní froté osušky a ručníky, do kterých se můžu celý zabalit nebo si z nich na pláži udělat deku. Nezapomeňte, že velká osuška potřebuje taky dobře schnout, aby vám nezatuchla a nezničila se. Já mám z tohoto důvodu speciální tyč na pověšení a rozložení osušky. Ale pokud je vás doma třeba pět, určitě je dobré pořídit celý sušák.

Barvy ručníků a osušek jsou na každém z vás, ale barevné ručníky doporučuji vybírat kvalitní. Jinak budou barvit všechno jak v koupelně, tak v pračce. Kvalita takové osušky je pro mne zásadní především proto, že jsem se už několikrát napálil výhodnou koupí. Osuška pouštěla tolik chlupů, že jsem se mohl mýt znovu. Znáte ten pocit, jako byste se utřeli pořádně chlupatou kočkou…?

Když mám rýmu…

To s tou kočkou je samozřejmě jenom vtip, ale zpět k mým rituálům. Když se člověk vykoupe a je celý zjihlý z celé té krásy a úlevy po náročném dni, není nic lepšího, než se zabalit do pořádného chlupatého županu! Vlastnit doma pořádný pohodlný župan, který je z takových nadýchaných materiálů, považuji za naprostou nutnost.

Nejvíc svůj župan ocením vždycky, když jsem marod. Umírám na smrtelnou rýmičku a jediné, co mě v tu chvíli drží naživu je teplý útulný župan a horký zázvorový čaj s medem a citrónem. Samozřejmě, jsem teatrální a starej hypochondr, takže mám kolem sebe ještě vždycky kupu posmrkaných kapesníků, padesát druhů sprejů do nosu a kapiček.

Nicméně pohodlné župany jsou podle mého nejdůležitější, protože pyžamo je tenké a když se přikryjete dekou u televize, je vám pořád zima na ruce i na krk. Do županu se zababuším celý až po uši a jedině tak se cítím v bezpečí proti chladu a průvanu.

Rady na závěr

Říkejte si, že jsem třeba stará cíťa a ne žádný chlap, ale věřte mi, že to tak mají skoro všichni, jen se to stydí přiznat. Chlapi jsou ve finále velmi křehká jemná stvoření, ale před ženami to nechtějí připustit.

Doporučuji: Běžně používám jenom osušky, ale je dobré domů pořídit i různé velikosti kvalitních ručníků a ručníčků, protože za prvé se můžou hodit pro hosty, že jo… Za druhé jsou dobré na utírání rukou k umyvadlu. Vybírejte ty s poutkem, ať pak nevyšilujete pokaždé když vám spadne z věšáčku tak, jako já. Vždycky musíte vědět, kde máte svůj ručník!

Zase někdy příště, Franta.

Komentáře

  1. Mně by sprcha rozhodně nestačila. Vana je lepší. Nemusí se v ní člověk pokaždé koupat. Můžete se tam jen osprchovat. Ve sprchovém koutu možnost volby nemáte, proto jsem chtěla, abychom měli v koupelně vanu . Mimo to máme malé děti, které se ve vaně vždy vyřádí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky máme doma vanu a musím říct, že jsem za to hrozně ráda. Sprcha by mi taky asi jen tak nestačila. Jen teda teď nedávno jsme s naši vanou řešili problém, že v ní voda nevydržela napuštěná. Naštěstí to ale vyřešila nová zátka

      Vymazat
  2. Suprová koupelna. A slyšel jste někdy o tom systému, který se jmenuje turbo loc ? Nám to dost usnadnilo přidělávání věci do koupelny po již dávno proběhlé rekonstrukci ... :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jaká střešní krytina je nejlepší

Myslete na vaši bezpečnost i na cestách. Jak sjednat cestovní pojištění?